קואצ'ר – מתי נכון להשתמש בשירותיו

תוכן עניינים

אנשים רבים, גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, מרגישים לא פעם תקועים בחייהם, בלי יכולת להתקדם ולממש את יעדם, להגשים את המטרות שלהם. הם מרגישים שהם לא נמצאים במקום בו הם חלמו או ציפו להיות.

יש מי שבוחר בעקבות כך לעשות שינוי בחייו. לשנות תחום מקצועי או לעבור מקום עבודה, לשנות מקום מגורים או סטטוס אישי, יש מי שבוחר לעשות שינוי פיזיולוגי או אפילו שינוי פנימי, רוחני. לעומת זאת, יש מי שבוחר להשתמש בשירותיו של איש מקצוע בשביל לצאת מהמצב בו הוא נמצא.

בדיוק עבור מקרים כאלה, בהם חשים שלא ניתן להתקדם הלאה ולהגשים את המטרות, אפשר לפנות למאמן אישי, קואצ'ר. גורם איתו אפשר לעבוד ולנסות לצאת מהמצב, בתקווה שהוא ידע לספק את הכלים הנכונים בשביל לצאת מהמצב ולהתחיל דרך חדשה.

קואצ'ר הוא אדם שיש לו כלים מעשיים, אותם הוא רכש במסגרת לימודיו וכן באמצעות הניסיון שהוא צבר בתחום, וכן גישה ושיטה משלו, אשר מאפשרות לו להגיע אל האנשים מולם הוא עובד, ולעזור להם להתמודד עם מצבים וסיטואציות שונות בחייהם. אנחנו יכולים למצוא היום קואצ'רים אשר עובדים באופן צמוד עם מבוגרים, בני נוער וילדים, קבוצות, זוגות או יחידים, אנשי מקצוע בתחומים ספציפיים ועוד.

מתי נרצה לפנות אל שירותיו של קואצ'ר

על פניו, אנחנו יכולים לעשות שינוי בעצמנו מבלי להיעזר בשירותיו של גורם חיצוני. אך ישנם מקרים ומצבים בהם לא נרצה לעשות שינוי אלא נרצה לצאת מהמצב בו אנחנו קיימים מבלי לשנות דברים מסביב אלא בגישה שלנו. כלומר, אנחנו לא נחפש איך לשנות את הסביבה בה אנחנו חיים או את סגנון ושגרת חיינו, אלא נרצה לקבל כלים שיעזרו לנו להתנהל אחרת, לחשוב אחרת, להתמודד עם הדברים שמונעים מאיתנו להתקדם ולצאת מהם.

אנחנו נרצה לפנות אל קואצ'ר כאשר ברור לנו שהכלים שעומדים לרשותנו לא עוזרים לנו לממש את המטרות והיעדים שלנו ולמעשה מונעים מאיתנו להתקדם. מעבר לכך, נרצה לפנות אליו כשנרצה לקבל כלים מעשיים. זה אחד ההבדלים המשמעותיים בין עבודה עם איש מקצוע כזזה לעומת עבודה עם פסיכולוג או גורם אחר בתחום זה.

מה צריך לשים לב בעבודה עם קואצ'ר?

בראש ובראשונה, חשוב להקפיד ולשים לב לניסיון המקצועי שלו. הן באופן כללי כאיש מקצוע והן כמי שיכול לעזור לנו באופן ספציפי על פי המקרה שלנו. לכן חשוב שאנחנו נדע לאפיין זאת ונדע לחפש קואצ'ר שיכול לספק לנו את הכלים המתאימים למקרה.

כמו כן, חשוב שנבחר איש מקצוע אמין, דיסקרטי, ומישהו שהתקשורת איתו תהיה זמינה, נוחה, חופשית ואנחנו נרגיש מספיק בטוחים בשביל לפנות אליו בכל עת שנידרש לכך. רק כך אנחנו נוכל לדעת שאכן נקבל את הכלים המתאימים שיעזרו לנו לצאת מהמצב בו אנחנו נמצאים.