טיפול במחלות אוטואימוניות – כאשר הגוף תוקף את עצמו

תוכן עניינים

בשדה הקרב, אחד מהדברים הכי חמורים שיכולים לקרות זה מוות מאש כוחותינו. כלומר שחייל נהרג בתוצאה מירי של חייל אחר הנמצא באותו הכוח. יכולות להיות כל מיני סיבות שיביאו את החיילים בטעות לפגוע האחד בשני. אם נצטרך לתת דוגמה טובה מחיינו מחלות אוטואימוניות עושות זאת בדיוק מרבי. מדובר על מחלה שבה הגוף שלנו תוקף את עצמו וגורם לכך שהמערכת החיסונית כולה עלולה לקרוס. אז מה עושים במקרה שבו רוצים לקבל טיפול במחלות אוטואימוניות?

אין טיפול במחלות אוטואימוניות

זה אולי נשמע מעט עצוב, אך זוהי המציאות נכון לכתיבת שורות אלה. עדיין לא נמצא טיפול יעיל שיכול בצורה אפקטיבית להעלים את המחלה. יש כל מיני טיפולים שונים שיכולים למנוע ממנה להתפשט או לגרום לקריסת המערכת החיסונית. אך ברגע שהמחלה מגיעה, אי אפשר לבצע פעולה שאמורה בין היתר להעלים אותה. יהיה עליכם ללמוד לחיות עם המחלה, ולנסות לראות איך תוכלו לשפר את איכות החיים עד כמה שאפשר.

להסתכל על חצי הכוס המלאה

כאשר מדברים על טיפול במחלות אוטואימוניות, קשה מאוד להסתכל על חצי הכוס המלאה. האם יש בכלל חצי כוס שהיא מלאה בהקשר הזה? אז החדשות הן שלמרות שהמחלה היא חשוכת מרפא, עדיין יש סיבה לאופטימיות. הסיבה לאופטימיות היא שלא מעט גברים ונשים שחלו במחלה הצליחו לחיות בצורה טובה. אומנם לא בצורה מושלמת, אך עדיין הם מצאו את עצמם מתבגרים בכבוד.

תופעות לוואי של טיפול במחלות אוטואימוניות

צריך גם להגיד כי התרופות השונות שניתנות למטופלים עלולות להיות עם לא מעט תופעות לוואי. מה זה אומר? המשמעות היא שתוכלו למצוא את עצמכם מתמודדים על בעיות אחרות. בעיות שהן אומנם לא מסכנות חיים, אך עדיין מקשות מעט לבצע שגרת חיים רגילה. כמו שאמרנו המצב הוא לא מצב אופטימלי, אך עדיין תוכלו למצוא את עצמכם חיים בצורה טובה באופן יחסי.

בעתיד יכול להיות שיהיו בשורות טובות

נכון להיום אין לנו בשורה מיוחדת בכל מה שקשור לנושא של טיפול במחלות אוטואימוניות. אך בעתיד מאוד יכול להיות כי תמצאו את עצמכם במצב שבו כן יהיה מה לעשות. מה שאנו כותבים כאן נכון לכתיבת שורות אלה. מה שיקרה בעתיד לא נמצא בידיים שלנו. המדענים בתחום הרפואה עובדים ימים כלילות על מנת למצוא תרופות למחלות חשוכות מרפא. בין היתר הם גם מחפשים טיפול במחלות אוטואימוניות.