קורס בוטוקס – מה לומדים בקורס ומדוע משתלם לעבור אותו

תוכן עניינים

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר בעשרים השנה האחרונות בערך, הוא ללא ספק טיפול בוטוקס. גברים ונשים רבים מגיל שלושים-ארבעים ומעלה, בוחרים לעבור טיפול זה על מנת לרענן את מראה הפנים שלהם, להרגיש צעירים יותר ולהיראות רבה יותר יפים.

טיפולי בוטוקס הפכו להיות מאוד פופולאריים, כאמור, בעשרים השנה האחרונות, אז התגלה איכותו של חומר זה. במקום לעבור ניתוחים פלסטיים מסוגים שונים אשר דורשים השקעה רבה ותהליך התאוששות ושיקום משמעותי, הרי שניתן לעבור טיפול הזרקות בוטוקס וליהנות מתוצאות דומות.

הטיפול מתבצע באמצעות הזרקת חומר בוטוקס אל בקמטי הבעה בפנים (קמטים שנוצרים עם הזמן כתוצאה מעוויות פנים, הבעות, עייפות ופגמי הזמן) כך אפשר למלא והעלים אותם. בוטוקס הוא חומר הכולל בתוכו חלבונים ומופק מרעלן בוטוליניום, ששימש בעבר לטיפול בבעיות עיניים שונות. 

על מנת לספק טיפול מסוג זה, יש לעבור קורס בוטוקס מקצועי. על פניו נדמה שכל רופא עור או רופא פלסטי יכול לבצע טיפול הזרקות בוטוקס, אך זה לא בהכרח נכון. מדובר על טיפול שחייבים להכיר היטב את החומרים בהם משתמשים, וכמובן את אופי ההזרקה בפועל.

מה לומדים במסגרת קורס בוטוקס

לפני שנסביר מה לומדים במסגרת קורס בוטוקס, חשוב לציין, הקורס מועבר אך ורק לרופאים מאחר והם היחידים שיכולים לבצע טיפול זה. הקורס נערך מחוץ ללימודי רפואה רגילים, בין אם זה במסגרת לימודים נפרדת ובין אם זה במסגרת התמחויות והכשרות שונות.

הקורס כולל בתוכו חלק תיאורטי ומעשי. החלק התיאורטי מתייחס להיכרות עם החומר עצמו, ההשפעות שלו וכיצד ניתן להשתמש בו בצורה נכונה, וכן החלק התיאורטי כולל התייחסות לסוגי עור, פיגמנטים, סוגי קמטים ועוד.

החלק המעשי כולל התייחסות לכל תהליך ההזרקה, כיצד הוא מתבצע, איך עושים זאת בצורה סימטרית ונכונה, איך יודעים איפה להזריק, כיצד מזהים קמט הבעה ואיך ממלאים אותו בבוטוקס על מנת שייעלם.

הקורס כולל כמובן התייחסות והתמודדויות עם תופעות לוואי והשפעות של החומר על מטופלים שונים. מעבר לכך, הוא גם כולל התייחסות לחידוש הטיפול. להבדיל מטיפולים אחרים, טיפול בוטוקס מחייב לחזור על עצמו מדי מספר חודשים, על מנת שיהיה אפשר לראות השפעה של החומר על הקמטים.

למה משתלם לעבור קורס בוטוקס?

סיבה עיקרית לכך שמשתלם לעבור את הקורס היא כלכלית. מדובר באחד הטיפולים הכי פופולאריים שיש, הן בקרב גברים והן בקרב נשים. רופא שמתעסק בבוטוקס יכול להרוויח מכך לא מעט, במסגרת טיפול קצרה יחסית עם הוצאות מצומצמות.

סיבה נוספת בגללה משתלם לעבור קורס בוטוקס היא שמדובר על טיפול שניתן לבצע אותו בכל מקום, בכל זמן, בין אם מתגוררים בישראל ובין אם לאו. כלומר הידע יכול לשרת את הרופאים בכל מקום אליו הם מגיעים ולספק להם מקור פרנסה.