בניית ציפורניים: כל מה שחשוב לדעת לפני שמתחילים

תוכן עניינים

בניית ציפורניים יכולה להיעשות במספר שיטות שונות, בעוד לכל אחת מהן יש את המאפיינים שלה. מדובר בטיפול שאם רוצים לשמר את האיכויות והתוצאות שלו, מתבקש לחזור עליו מדי פעם וחשוב כמובן לבחור בקוסמטיקאית טובה ומנוסה

מהי בניית ציפורניים?

מי שרוצה להשפיע על המראה החיצוני של הציפורניים שלה בשיטות שונות של בניית ציפורניים, יכולה לעשות זאת דרך מכוני הקוסמטיקה השונים. הדבר יכול לתמוך את מבנה הציפורן, באופן מלאכותי, "מלהישבר".

התוצאה הסופית של בניית ציפורניים היא ציפורן ארוכה, חלקה ואיתנה – לא בהכרח כי היא באמת כזו מבחינה בריאותית, אלא כיוון שכחלק מהשיטות שיש בתחום בניית הציפורניים, ישנה מעין התעסקות עם המבנה של הציפורן באמצעים כימיים והנדסיים שונים כדי לוודא שהציפורן תשמור על המבנה שלה לטווח הארוך. או לפחות הקצר. אומנות בניית הציפורניים יכולה לנסות או לפחות לשאוף לתוצאה טבעית יותר. כלומר, שזה לא "ייראה" כמו בניית ציפורניים מלאכותית.

באילו שיטות ניתן להגשים בניית ציפורניים?

בין השיטות להגשמת בניית ציפורניים הינן תבניות, אבקת אקריל, ג'ל בנייה, ואף אחרות. כשזה נוגע לתבניות, הרי שמדובר על אחת השיטות הנפוצות. במסגרתה אפשר להצמיד תבנית לציפורן, תבנית עשויה מתכת, סיליקון או כל חומר אחר חד פעמי. כדי לעבוד עם הציפורניים בשיטה שכזו מתבקש להחזיק בהכשרה והסמכה מתאימה בתחום הקוסמטי.

כדי לעבוד עם בניית ציפורניים כדרך אבקת אקריל, הרי שהשיטה יכולה להיות אחרת. מדובר בשיטה קלאסית, אולי מהראשונות שפותחו עבור בניית ציפורניים. יש שייחסו לה את מקורה מרפואת השיניים ואף מעולם האופטיקה. כיאה לשמה, החומר האקרילי המשמש כחומר לציפוי, איתו אפשר לצפות שיניים ושתלים כמו גם עדשות ומשקפיים.

שיטה נוספת עבור בניית ציפורניים היא טבילה.  מדובר על שיטה שיכולה לשמש כתחליף למריחה של אקריל. במקום, מורחים דבק טרם טבילת הציפורניים בחומר אקרילי.

שיטות נוספות במסגרת בניית ציפורניים

ג'ל הבנייה, היא שיטת בניית ציפורניים נוספת. היא נחשבת מודרנית יחסית לאחרות, ויש שיגידו שהיא יותר ירוקה וידידותית לסביבה. אין זה אומר שהחומרים המעורבים בה בריאים, או מיטיבים – אלא שסביר שהיא לא משתמשת בפסולת שאינה אקולוגית על מנת לייצרה. כדי להחיל את הג'ל, אפשר למרוח מספר שכבות על הציפורן מה שיישב על הציפורניים עצמן.

מריחה זו כמו תהווה מבנה מסוים שיושב על הציפורניים. לאחר שנמרח הג'ל, אפשר לייבש את הציפורן תחת מנורה בעלת אור אולטרה סגול – כדי למצק או לשנות את ההרכב הכימיקלי של הג'ל הנמרח כך שיהיה בעל איכויות אחרות. התוצאה יכולה לתמוך את הציפורן "שנבנתה" לכדי יציבות, עמידות וחוזק. כמובן, המבנה המלאכותי הוא זה שנשאר חזק, שכן לא סביר שזה מביא לשינויים ביולוגיים בציפורן עצמה, שזה כבר עניין אחר.

אם כי, באם מישהו מתרגל לחשוב על הציפורניים שלו כחזקות ויציבות, אפשר שזה ישפיע ממש על רמת התאים.

לגבי טיפולי בניית ציפורניים

באופן כללי, בניית ציפורניים היא מעין טיפול שאפשר שיתרחש מדי מספר שבועות, כדי לאפס את המבנה שהרכיבו על הציפורן ולהחזיר אותו לתקינות מבנית מסוימת שיכולה להחזיק מעמד לאורך זמן. נכון הדבר גם לאור כך שהציפורן עצמה יכולה לגדול ולערער את המבנה שהיא צומחת דרכו.

במסגרת טיפול בניית ציפורניים יהיה חשוב לחטא את הציפורן והאזור של העור סביב הציפורן. גם הקוסמטיקאית שתטפל בך תחטא את ידיה בין טיפול לטיפול. בשלבים הראשוניים של טיפול שכזה, הקוסמטיקאית תכין את הציפורן לבנייה על ידי שיוף, כך שהיא תוכל להיות שטוחה ואחידה דיה עבור המבנה המלאכותי שרוצים להרכיב עליה (כמו זה שיכול להתקבל כדרך החלת ג'ל לבנייה). לאחר מכן אפשר יהיה להחיל את אחת השיטות שהלקוחה מבקשת, עבור בניית ציפורניים.