מדוע כולם עושים ניתוח אף בתקופת הקורונה?

תוכן עניינים

מאת אתר www.miok.co.il

תקופת הקורונה, כידוע, שינתה את כל שגרת החיים שלנו מקצה לקצה. בין אם זה במובן האישי ובין אם זה במובן המקצועי. ההסגרים השונים אילצו אותנו להתרגל למצב חדש שלא הכרנו בעבר, מצב בו אנחנו לא יכולים לצאת מהבית באופן חופשי, לא יכולים לנסוע לחו"ל, ולא יכולים לעבוד כפי שהיינו רגילים במשך השנים.

במהלך תקופה זו, הרבה מאוד אנשים מחפשים פתרונות שונים, דרכים כיצד להעביר את הסגר בצורה יעילה ונוחה. לא לבזבז את הזמן לחינם ולנצל אותו על הצד הטוב ביותר. יש מי שבוחר ללמוד דבירם חדשים דרך האינטרנט, יש מי שהתחיל לעשות ספורט, משפחות רבות אימצו כלבים וחתולים, ויש מי שבוחר לעבור ניתוחים פלסטיים, ובפרט ניתוחי אף.

ההיגיון שעומד מאחורי ההחלטה לעבור ניתוח אף בזמן קורונה הוא מאוד פשוט. הרי במהלך תקופה זו, רבים מהעובדים מצאו את עצמם בחל"ת או עובדים פחות שעות מאשר מהרגיל, חלק מהעובדים מצאו את עצמם עובדים מהבית ולא מהעסק, אז הרבה יותר קל לנצל את התקופה הזאת לאשפוז וניתוח.

עוד נקודה שיכולה להפוך את הרעיון לעבור ניתוח אף בזמן הקורונה לאטרקטיבית היא, בתקופה זו אי אפשר לבלות, מועדונים, סרטים, הצגות, מסעדות, הכל סגור, אז קל יותר לנצל את הזמן להחלמה בבית, לא מפסידים שום דבר, בתקווה שעם סיום תקופת ההחלמה, עם האף החדש, יהיה אפשר לצאת החוצה ולבלות.

חשוב להדגיש, נכון שאנחנו קוראים מדי בוקר על כך שבתי החולים מלאים בחולי קורונה והם אולי עומדים בפני קריסה, למעשה כל המשאבים של בתי החולים הציבוריים מופנים כעת לטיפול במגיפה, אך ניתוחי אף נעשים לרוב בבתי חולים פרטיים, מרכזים לרפואה פלסטית, אסתטית, במרפאות של רופאים. כלומר, מקומות שאינם מושפעים מהמגיפה באופן ישיר, אלא אם הרופא או הרופאה המטפלים או אחד מאנשי הצוות חולים, ואז זה בוודאי ידרוש היערכות מחדש.

כיצד עוברים ניתוח אף בקורונה

על מנת לעבור ניתוח אף, יש ליצור קשר עם מרפאה, על מנת לקבל פרטים ולקבוע תאריך. מאחר ויש ניסיון להמעיט בכמות המפגשים שנערכים פנים אל פנים, ייתכן מאוד שחלק גדול מהתהליך יתבצע באמצעות תוכנות וידיאו (למשל זום), אך גם ייתכן שתוזמנו למרפאה לפגישה, ושם כבר ייערכו כל הסידורים הנדרשים על מנת שהמפגש ייערך על פי התנאים המקובלים בתקופה זו.

בכל מקרה, ניתוח אף בתקופת קורונה, לא יהיה שונה מאשר ניתוח בתקופה רגילה, כמובן. הוא יכלול מפגש עם הרופא, אז נקבל את כל הפרטים על הניתוח והאפשרויות השונות שעומדות בפנינו. בין היתר, הרופא גם יציג בפנינו הדמיה כיצד ייראה האף שלנו אחרי הניתוח, זאת באמצעות תוכנות מתקדמות לשם כך.

כן חשוב לזכור, מאחר ומדובר בתקופה רגישה, ייתכן מאוד שתוגבל כמות האנשים שיוכלו ללוות אותנו לניתוח. בבתי חולים רגילים, מגבילים את כמות האנשים שיכולים ללוות חולים, מנותחים או אנשים אחרים אשר מעוניינים להגיע לבית חולים והם אינם חולים או מטופלים. הדבר נכון גם במרפאות ובתי חולים פרטיים. אם מדובר בצעירים וצעירות, מתחת לגיל 18, אז יותר לאחד ההורים להתלוות אליהם. לעומת זאת, מי שנמצא מעל גיל זה, עליו לוודא האם מותר שמישהו יתלווה אליו.

מיותר לציין, אם אתם חולים בקורונה או נמצאים בבידוד, עליכם לעדכן את הרופא והוא כבר ידחה את הניתוח למועד אחר בו תוכלו לעבור אותו בלי שום בעיה.